sábado, 25 de septiembre de 2010

Novetats sobre l’estat d’en Marcel

El Marcel continua rebent de forma ambulatòria el tractament. Fa unes dues setmanes va caldre aturar-lo i li van donar uns dies de "vacances", perquè estava molt malament d’hemoglobina (va ser necessari fer-li una transfusió de sang) i de glòbuls blancs. Dies després d’això, li van fer una nova anàlisi de sang i ja va sortir dins de la normalitat (baix per algú sà, però normal per qui esta rebent un tractament d’aquest tipus). Després d’aquest petit ensurt, va poder tornar a la Clínica per continuar el tractament, i es va decidir programar la punció de medul·la òssia.

Feta la punció, en els darrers dies, al Marcel li han fet diverses proves.

Una es diu “citometria de flujo”. Es una anàlisi on posen totes les cèl·lules en una fila i passen per una llum per detectar si n’hi ha alguna de dolenta. Sembla que és molt fiable. Com és força cara, n’hi van fer una al principi per diagnosticar la leucemia (a finals de Juny) i ara aquesta altra per confirmar si el tractament esta anant bé.Una altra prova que li han fet és mirar les cèl.lules per microscopi. Per últim, també una que es diu “cariotipo de medula osea”, que mira els gens. Estem esperant resultats de totes elles.

Novedades sobre el estado de Marcel


Marcel continúa recibiendo de forma ambulatoria el tratamiento. Hace unas dos semanas fue preciso sin embargo detenerlo i darle unos días de “vacaciones”, pues estaba muy bajo de hemoglobina (fue necesario hacerle una transfusión de sangre) y de glóbulos blancos. Días después de esto, le hicieron un nuevo análisis de sangre, y ya apareció dentro de la normalidad (bajo para alguien sano, pero normal para quien está recibiendo un tratamiento de esta naturaleza). Después de este pequeño susto, pudo volver a la Clínica para continuar el tratamiento, y se tomó la decisión de programar la punción de médula ósea.

Hecha la punción, en los últimos días le han hecho diversas pruebas.

Una se denomina “citometría de flujo”. Es un análisis donde ponen totas las células en una fila, y pasan por una luz para detectar si hay alguna mala. Parece que es muy fiable. Como es una prueba bastante cara, se le hizo una al principio para diagnosticar la leucemia (a finales de junio) i ahora esta otra para confirmar si el tratamiento está yendo bien. Otra prueba que le han hecho es mirar las células por microscopio. Por último, también una que se llama “cariotipo de médula ósea”, que mira los genes. Estamos esperando resultado de todas ellas.